

Hans-Peter Feldmann










A selection of invitation cards by German artist Hans-Peter Feldmann. Since he does not limit the number of editions of his works, nor does he sign them, these cards can be considered original artworks.
Erinnerungen an Harald Szeemann


A card announcing the publication of Harald Szeemann with by through because towards despite Catalogue of all Exhibitions 1957-2005 by Tobia Bezzola and Roman Kurzmeyer. More information here
User Beitrag: “2001 hat Harald Szeemann die Venedig Biennale kuratiert. Wir wurden von ihm eingeladen und haben im Arsenale ausgestellt. Wir hatten ein Soundpiece und irgendwie hat dies Richard Long, der zusammen mit anderen Künstlern unsern Raum geteilt hat, gestört. Da hat Szeeman ihn angerufen und gesagt: “Richard, it’s a group show!” Johannes, Com&Com
Simon Starling “Tabernas Desert Run”


Starling crossed the Tabernas Desert in Spain on a bicycle powered by compressed hydrogen in September 2004. The only biproduct of the journey was water which was used to produce the cactus painting.
User comment: “Der Traum jedes Weltreisenden!” Speziell meines Cousins, welcher 2x per Velo den Planeten umradelte.” Beat
Fischli/Weiss , 1980/81, Serie “Übersicht”


User comment: “Yes, back to the roots!” Beat
Sidney Stucky / DJ Sid


Design by Geneva artist Sidney Stucky, aka DJ Sid.
Villa Magica 1997


S Häsli gfallt mir
Ben Brodmann
Martin Kippenberger


Martin Kippenberger erklärte seine Einladungskarten zum grafischen Werk: “Ich habe dann ein paar Dinge im Sinne eines Wiedererkennungsprinzips genommen, wie zum Beispiel auf den Einladungskarten, wo ich drauf bin, und die dann zu meinem graphischen Werk geworden sind. Wer alle Karten gesammelt hat, hat das komplette graphische Werk von Kippenberger.” (aus Martin Kippenberger Kippenberger leicht gemacht, Interview mit Daniel Baumann, Genf, 1997) Für mehr Kippenberger Karten, hier klicken.
“Familie Hunger” war eine Ausstellung von Martin Kippenberger 1985 bei der Galerie Graesslin in Frankfurt a. M. Die Serie Skulpturen bezog sich auf eine Skulptur, die Kippenberger im Film Rear Window von Hitchcock entdeckt hatte als ein vergessenes Kunstwerk in einem weltberühmten Film, das geehrt gehörte. “Hunger” bezieht sich auf “Ich habe ein Loch im Bauch vor Hunger”, aber auch auf den Architekten Ungers, der damals in der deutschen Kunstwelt populär war.
Corner College


“Corner College was founded in 2008 at Perla-Mode Zürich. In 2011 the space moved to Kochstrasse and was run by Irene Grillo, Sarah Infanger, Urs Lehni, Jeannette Polin, Philip Matesic und Stefan Wagner until 2014. 2015 marks a new period of activities following Corner College’s legacy as a space for activities between art and quasi-academic educational approaches with an openness for Zurich’s artistic, activist, and intellectual communities.
Until September 2018, Corner College was located in Zurich’s District 4, and since then has functioned as a nomadic space without a location of its own. It is an independent project space for new and experimental formats of exhibition making, with a focus on research and process oriented contemporary art, quasi-academic knowledge production and the nurturing of discursive forms of contemporary art and theory in a dialog with urban processes, society, technologies, research, transdisciplinarity. CC activates a space of micropractices and participation of the public that echo in a network of local and global exchange.” Source






User Beitrag: “Ich wollte unbedingt wissen, was auf der Rückseite steht.” Beat Imhof